
Ubrania i dodatki inspirowane golfem podbijają świat mody. Trend ten jasno rysuje się w postaci ekskluzywnych kolekcji kapsułowych zaprojektowanych zarówno z myślą o polu golfowym, jak i mieście, oraz kampanii reklamowych nawiązujących do mocno skodyfikowanej estetyki tego sportu. Ale skąd taki entuzjazm? Obserwując pokazy mody i kolekcje z ostatnich sezonów, wyraźnie widzimy wpływ określonej estetyki – stylów old money i quiet luxury. Mniej logotypów, stonowana kolorystyka, proste kroje, wysokiej jakości materiały oraz nowe podejście do minimalizmu. Stylizacje z ekskluzywnych klubów golfowych pasują idealnie.
Dwa popularne trendy – old money i quiet luxury – mimo różnic między sobą zbiegają się w kilku aspektach, zwłaszcza w zdolności do kreowania wizerunku powagi i powściągliwości u osób, które je reprezentują. Golf doskonale wpisuje się w te założenia, to sport przez długi czas zarezerwowany dla elity, emanujący aurą ekskluzywności.
A przynajmniej tak było kiedyś. Ponieważ dziś zasady gry się zmieniły. W miastach powstają nowe pola golfowe – od Charlotte w Karolinie Północnej po Seul w Korei Południowej – dzięki czemu sport ten staje się coraz bardziej dostępny. Golf zyskuje na popularności i staje się prawdziwym trendem, który moda z radością podchwytuje. W przeciwieństwie do estetyki old money, którą niektóre marki, takie jak Zegna, Ralph Lauren czy Hermès, zreinterpretowały z zamiarem zachowania i przekazania utrwalonego dziedzictwa, golf oddziałuje dzisiaj na całą branżę. Nie jest ograniczony do jednej niszy: inspiruje zarówno wielkie domy mody, jak i młode marki.
Marki modowe, które proponują ubrania i dodatki inspirowane golfem
Jimmy Choo x Malbon Golf: Modne torby i buty w golfowym stylu
Po pierwszej, bardzo udanej kolekcji kapsułowej w kwietniu zeszłego roku Jimmy Choo i Malbon Golf powtarzają swoje działania, prezentując jeszcze bardziej stylowe kreacje. W kolekcji pojawiają się nowe elementy, takie jak teczki, torby i buty, natomiast bestsellery, jak maskotka Buckets, wracają w nowej, ulepszonej odsłonie z subtelnymi akcentami i odświeżoną paletą kolorów, opartą na zieleni i różu – charakterystycznych barwach marki golfowej.
Aimé Léon Dore x FootJoy: Ubrania damskie w trendzie golfcore na każdą okazję

Podobnie jak Jimmy Choo we współpracy z Malbon Golf, Aimé Leon Dore również współpracuje z FootJoy po raz drugi. Tym razem proponują kolekcję kapsułową idealną na każdą okazję – zarówno do pracy, jak i na partyjkę golfa. W programie: ubrania o wyraźnej strukturze, od spodni po marynarkę, w stylu inspirowanym latami 90. oraz paletą kolorów obejmującą oliwkową zieleń, granat i écru.
Dior: Golf jako styl życia, ubrania jeszcze to podkreślą
Wszyscy inspirują się golfem – od młodych projektantów po najbardziej prestiżowe domy mody. Ale Dior nie ogranicza się do zaproponowania kolekcji kapsułowej inspirowanej elementami charakterystycznymi dla tego sportu; marka proponuje prawdziwą kolekcję lifestyle’ową, w której świat golfa przenika do codziennego życia. Nie znajdziemy tu odzieży technicznej na pole golfowe, to raczej hołd dla elegancji lat 80. i ducha country clubów. W kolekcji znajdziemy swetry z dekoltem w serek, kraciaste kurtki Harrington, spodnie z zaszewkami, koszulki polo oraz szeroki wybór akcesoriów, takich jak torba golfowa, które zachęcają do przemierzania pola golfowego i życia razem z marką Dior.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.